~~JaNJi~~

BuLaN CaLLaLiLy | Sunday, June 26, 2011 |
0Comment
 ' you know nothing about life.. its all about fate and sometimes luck..only God know how your life end... good turn bad.. bad turn good... all the way good... all the way bad... all the way happy.. all the way sad... we only have hope.. effort..pray..and resignation.
manusia berusaha.. merancang.. Maha Kuasa yang tentukannya...
"Kun Faya Kun" '

Tiada kusangka sejak detik itu
Kau membuka pintu kamar dihatiku
Cinta yang terhampar satu tika dulu
Bersinar kembali
Pandainya dikau mencuri hatiku
Dengan kejujuran dan tingkah lakumu
Memberikan aku satu keyakinan
Mendungkan berlalu

Akan kupertahankan cinta ini
Demi kesetiaan kupadamu
Akan kutempuhi onak duri
Demi untukmu bidadari
Percayalah janjiku ini
Andainya kau jauh dariku
Dekat dihatiku
Andainya kau yang pergi dulu
Hampalah cintaku
Jangan tinggalkan ku
Jangan persiakan cinta yang murni




Jujur.. seringku dambakan hadirmu.. Sering kali aku dikecewakan dalam hadirmu.. Aku senang denganmu.. sudah sebati dalam jiwaku...Namun apa yang pasti kini... Benarlah kata mereka.. tiada insan yang sejujur-jujurnya .. Pasti ada yang diselindungkannya...

Bagiku dalam setiap perhubungan, jujur  itu amat penting.. biarpun pahit untuk ditelan.. Aku bertemu dengan insan yang jujur..  namun.. insan seperti ini telah dimiliki dan memiliki... walau ada yang menghulur tangan.. maaf.. kerana aku bukan perampas.. tidak tergamak diriku.. aku sering kali mengharapkan kejujuran insan tersayang.. namun aku tewas.. seringkali aku dilukai..

Namun aku seperti tidak pernah serik... aku tetap dengan diriku.. jujur dan polos... Tidak pernah aku bisa untuk mengubah kejujuran yang telah sebati dalam nuraniku.. naluriku pula sering berkata setiap insan yang hadir itu jujur...

Ku biarkan semuanya berlalu... aku masih mengharapkan keajaiban berlaku... hatiku seolah telah mangli dengan segalanya... padaku.. Allah maha mengetahui.. Andai aku jujur.. pasti  jujur balasan untukku.. walau tidak kini.. pasti suatu hari nanti... satu masa nanti... aku redha dengan ketentuan Ilahi...

Ikhlas.. seringkali ku harapkan hadirmu... menerima diri ini seadanya nya.. kerana aku wanita biasa.. yang seringkali luka kerana cinta.. Ikhlas membawaku ke alam bahagia... melayar bahtera yang penuh onak dan duri ini.. Ikhlaskah dirimu kekasih.. menyintai  diriku ini.. atau kau sama seperti yang lain... hanya menambah luka dihati... Ikhlaskah kau kekasih... menerima keluargaku... menjaga aku dan keluargaku... seperti mana aku ikhlas terhadapmu.. aku tetap percaya pada ketentuan Tuhan... Jiwaku.. naluriku seringkali berkata... andai aku ikhlas.. pasti kau jua ikhlas...

Kekasih... apakah bukti jujur dan ikhlasmu... dalam kelam malam... dibantu sinar rembulan... dalam terang mentari... aku mencari-cari jujur dan ikhlas mu hai sang kekasih... lalu ku berpegang pada janji-janjimu... aku menunggu hadirnya hari bahagia.. yang telah kau janjikan... Tiada apa yang dapat aku hadiahkan padamu hai kekasih... Tiada harta.. tiada rupa.. hanya sekeping hati.. hanya minda dan akal yang waras... Yang aku punya hanya jujur.. ikhlas.. setia.. janji.. Dan kau bimbinglah aku wahai kekasih... jangan biarkan aku hanyut dalam arus dunia.. jangan biar aku mungkiri  janjiku padamu... janjiku pada Ilahi... janji kita berdua...

~~BuLaN~~ tingkahlakumu membuktikan semuanya~~
~~terima kasih atas segalanya~~

No comments:

Powered By Blogger