MALANG TIDAK BERBAU

BuLaN CaLLaLiLy | Wednesday, October 03, 2012 |
0Comment
orang kata ..'malang tidak berbau'.. kalau malang tu berbau cam kentut... kuar jew bau.. mencanak dah aku berlari... memandangkan ianya tidak ada mengeluarkan bau.. aku pun termalanglah untuk hari itu...

duduk di kota metropolitan ni... apa pun boleh jadi. semestinya kita kena berhati-hati. mengambil langkah berjaga-jaga. bak saranan kerajaan.. berhati-hati di jalan raya.


berbekalkan nasihat dan saranan itu, aku pun mengambil langkah berhati-hati. walaupun aku ni dipanggil si rempit oleh orang-orang di pejabat, aku mengamalkan skil pemanduan berhemah. satu hari tu.. dalam aku berhati-hati nak melintas jalan tetiba DAM!!!! orang langgar belakang motor aku. masa langgar tu dia pandang aku... aku dah tumbang pon dia still pandang aku. aikk!!! ini macam punya olang pon ada ka? hangin tol aku!  patah plat motor aku. aku dah sound dia baru dia kuar kereta. pastu hulur aku spuloh hengget! dia ingat aku ni kebulur 10 hengget dia tu ke? badan aku yang luka ni sape yang nak tanggung? badan aku yang saket-saket seminggu ni sape yang nak tanggung? kalau nyawa yang melayang.. sape lak nak tanggung anak-anak aku? ada dia fikir ke? ish.... maw jew aku bagi penampor sebijik dua. naseb baek aku ni berbekalkan tahap kesabaran yang tinggi.

tengok.... dalam kita berhati-hati ni.. cam xder makna jew kan?... kita berhati-hati tapi orng lain tidak! semua ni mengundang padah! sikap mementingkan diri sendiri tu yang perlu dikikis dari hati, jiwa dan raga rakyat Malaysia! kalau tak buat abeh duit jew. buat IKLAN berjuta-juta. sikit habuk pun tadak! xder kesedaran langsung! HUH!!!

agak-agaknye lah.. bila nak datang kesedaran tu ye? waulahuakalam bissawab.


BuLaN~ tu  citer yang kena langgar.. yang menonton pun ramai gak.. yang tolong? haram.. payah no rakyat Malaysia ni nak hulurkan bantuan ek! ish ish ish... sabor jewlah~

No comments:

Powered By Blogger